לפיד: "ניתן לנתניהו גב פוליטי רחב לכל הסדר מדיני"

    אבי יעקב No Comments on לפיד: "ניתן לנתניהו גב פוליטי רחב לכל הסדר מדיני"
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שר האוצר יאיר לפיד, נאם היום בכנס הבינלאומי של המכון למדיניות נגד טרור של המרכז​ הבינתחומי.

    לפיד הדגיש בדבריו את ההכרח בפתרון מדיני בעת הזו: "אי אפשר להשלים עם העדר מהלך מדיני. התפיסה האומרת שאין שיקום לעזה בלי פירוז הונחה הצידה בטענה שזה בלתי אפשרי. זה כן אפשרי."

    "תפקידה של ההנהגה אינו לדחות את הקץ. הדבר שאליו אנחנו צריכים להגיע הוא לפתרון איזורי, שבמסגרתו תוקם מדינה פלשתינית מפורזת – כולל עזה המפורקת מנשקה – לצד מדינת ישראל.

    כמו כן הוסיף לפיד: "התהליך המדיני תקוע, והוועידה האיזורית היא כרגע הרעיון היחיד המונח על השולחן. ראש הממשלה צריך לדעת שאם הוא יילך לוועידה כזו יהיה לו מאתנו גב פוליטי רחב מאוד, שיאפשר לו להתמודד עם האזיקים שמנסה לשים עליו הימין הקיצוני."

    הוא התייחס לאיום הטרור הגובר בגבולותינו: "יש לנו את הצבא החזק ביותר במזרח התיכון, יש לנו היום מודיעין נקודתי טוב מאי פעם, ואנחנו צריכים לרדוף את ראשי הטרור בכל מקום בעולם ולחסל אותם. עלינו גם לצאת למאבק נחוש יותר כנגד נתיב הכסף של הטרור."

    "יש לזכור שיש גורמים שאיתם אסור לנהל משא ומתן אלא דרך כוונת הרובה, או עדיף דרך הכוונת האופטית של הטיל המונחה."

    בנושא תקציב 2015 אמר שר האוצר לפיד: "אם מישהו חושב שאני אעביר תקציב שדופק שוב את מעמד הביניים בשירותו של שיתוק מדיני ובטחוני – הוא אינו מבין כנראה בשביל מה נכנסתי לחיים הפוליטיים."

    "יש לנו היום את האפשרות להביא לכנסת ולממשלה תקציב ללא העלאת מיסים, שייתן הזדמנויות צמיחה, יגדיל את ההכנסה הפנויה של מעמד הביניים, ירחיב את הסיוע לשכבות החלשות, יקדם מהלכי עומק לסיוע לעסקים קטנים, יוריד את מחירי הדיור ויזניק את התעשיה". "שיתוק מדיני יכריח אותנו להמשיך לבחור בין הביטחוני לכלכלי, ובסופו של נקבל גם פחות בטחון וגם פחות כלכלה."



    0 תגובות